Metal Gear Solid V: The Phantom Pain a trailer z gamescomu !
Konami ešte pred predstavením nového gameplayu z MGS V - Phantom Pain zhŕňa možnosti hry prostredníctvom štandardného traileru. Hra vychádza o necelý mesiac. Trailer bol predstavený na gamescone v Nemecku.
Tu je spomínaný trailer:
Trailer EN: https://youtu.be/KOOxEnY2wwk
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain je obrovská, do detailov prepracovaná a mimoriadne ambiciózna hra, ktorá v sebe elegantne spája prvky zo všetkých predošlých dielov série..Úvod hry je fantastický, rozbieha príbeh a svojou stavbou veľmi pripomína staršie diely série. Postup uzavretým prostredím s jedinou cestou vpred, priebežne striedaný dlhými, filmovo spracovanými cutscénami, má veľmi blízko predovšetkým k tretiemu a štvrtému dielu. Po úvodnej časti sa však štýl a štruktúra hry výrazne zmení a oveľa viac pripomína MGS: Peace Walker. Snake (Big Boss) buduje opäť vojenskú základňu (Mother Base) v medzinárodných vodách, nezávisle od svetových mocností a oslobodenú od ideológií, ktoré rozdeľujú zvyšok sveta počas prebiehajúcej studenej vojny.Mother Base je samostatná lokalita, po ktorej je možné voľne sa pohybovať, rovnako ako na bojisku. Základňa žije vlastným životom a je možné tam stretnúť ako významných členov, ktorí zohrávajú nejakú úlohu v príbehu, tak i obyčajných vojakov, z ktorých každý má vlastnú identitu a rozličné schopnosti. Vojaci sa venujú rôznym prácam na základni, vedú konverzácie na rôzne témy - napríklad komentujú posledné udalosti - a keď sa v blízkosti objaví Snake, salutujú. S vlastnými vojakmi je možné i trénovať a zvyšovať tým celkovú morálku. Zatiaľ však nie je známe, ktoré časti hry morálka ovplyvňuje.
Na Mother Base je k dispozícií helikoptéra, ktorá slúži primárne na presun do veľkých regiónov v rôznych častiach sveta, v ktorých sa odohrávajú jednotlivé misie. V rámci prvých hodín hry sme sa pozreli do hornatého Afganistanu v čase sovietskej invázie. Územie, po ktorom je v tejto lokalite možné sa voľne pohybovať, je značne rozsiahle. Presná rozloha nie je známa, nie je však problém precestovať 3-4 kilometre tým istým smerom. Na kopcovitom území sa nachádza niekoľko väčších či menších dedín spojených cestnou sieťou, ako i viaceré hory, údolia i púšť.
Hlavné, príbehové misie, sa však odohrávajú v menších, vopred vyznačených oblastiach, ktoré nie je možné počas operácie opustiť. Vedľajšie misie sú roztrúsené po celej lokalite a dajú sa prejsť nielen mimo hlavných misií, ale aj počas nich. Cestou k cieľu hlavnej misie nie je problém odskočiť do susednej dediny (za predpokladu, že spadá do oblasti, v ktorej sa daná hlavná misia koná) a splniť cieľ vedľajšej úlohy.
V rámci plánovania misie je možné zvoliť si nielen výbavu a kamufláž, (podobne ako v MGS: PW) ale čo poteší, vo väčšine prípadov aj niektoré z viacerých možných miest výsadku. Významnou novinkou je „buddy“ systém – na každú misiu je možné zobrať so sebou ako spojenca niektorú NPC postavu alebo zviera, ktoré môžete získať v priebehu hry. Prvý „buddy“ je práve kôň, ktorý umožní Snakeovi oveľa rýchlejší presun po Afganistane.
Hra podľa neoficiálných zdrojov výjde 1.sempterbra, zostáva nám len dúfať či to tak bude.